Griekenland

Corfu,  2010

Voor het eerst sinds onze vakantie naar Curacao durfde Cisca het weer aan om te vliegen. Het werd Corfu in Griekenland. Niet al te ver vliegen en toch iets nieuws, want alhoewel Cis al eens op Kreta was geweest, was het voor mij de eerste keer in Griekenland.
We verbleven er in het appartementencomplex, Bostonia Village in Acharavi. Aan de Noordkant van het eiland. Samen met onze vrienden, de Takkies, hadden we wat leuks uitgezocht op Internet.

De vliegreis verliep voorspoedig, evenals de transfer naar het appartementencomplex. Daar bleken we 'ergens anders' geplaatst te worden dan we verwacht hadden vanaf het internet. Na wat geharrewar kregen wij (de Tukkies) de beste locatie van het complex....  5 meter van de ligstoelen aan het zwembad !! Het weer was 15 dagen lang uitstekend en geregeld liepen we de 300 meter naar het (vrijwel lege) strand. Acharavi lag toch wel iets verder weg dan we hadden verwacht, maar de wandeling er naar toe was te doen. Restaurants te over daar, Lemmon Garden, The Pumphoude, Avra en Acharavi Park waren de favorieten. Leuk was ook de taverna toFagapodoil, op 600 meter afstand. De Griekse visser die ons serveerde noemde de gerechten gewoon uit zijn hoofd. Geen menulijst, geen prijslijst. Eten wat de pot schaft. Ik nam geheel tegen mijn gewoonte in vis....Red Snapper, en ik heb er geen spijt van.

Een dag een scooter gehuurt en van west naar oost getourt...  Agios Stefanos (waarvan er vier blijken te bestaan op het eiland) tot aan de westkant, Kalami, waar we bij een bordje "to the Beach" naar beneden klommen en op een van de mooiste plekjes van het eiland uitkwamen. Op de terugweg kwam ik zonder benzine te staan, waarna maatje Aad drie km terug moest om een jerrycan benzine te halen....
Ook tijdens de Jeepsafari hadden we een akkefietje... na de lunch op het strand van Agios Gordios, vertrok de stoet Jeeps zonder ons. We waren ze kwijt. Op goed geluk zijn we op eigen houtje naar Peroulades gegaan en daar zijn we de op dat moment zeer ruige zee ingegaan, mooie foto's gemaakt en in het Panorama restaurant wat gedronken. Waren we in de kolonne gebleven dan hadden we dit nooit gedaan. Zo zie je maar..... Elk nadeel heb zijn voordeel.
Het eerste deel van de safari bracht ons op de top van de Pantokrator, het hoogste punt van Corfu. Mooi uitzicht.
We hebben ook nog een paar dagen een auto gehuurd en zijn o.a. naar het zomerpaleis van Keizerin Sissi geweest. Verder naar Kerkyra (Corfu stad) en naar de kasteelruine Angelokastro. Ook daar op de top een adembenemend uitzicht.

Ons verblijf op Bostonia Village was heerlijk. Gemoedelijk en rustig, en dat in het hoogseizoen en een geweldige crew: Charly en zijn vriendin Marylena, Spiros en natuurlijk onze Tjechische spring-in-het-veld Marcela. Een fantastisch zwembad en ligbedden genoeg.... top !